Skymning

Skymning

6 december 2010

Kyliga utsikter



 Det gick undan när skidskyttarna svepte fram i spåren

Väldigt vad kallt
det verkade vara
i Östersund denna
helg - och mycket
snö dessutom.

Skidskyttarna
måste tävla 
under tuffa förhållanden. 




  Hemma i Göteborg fick vi tillfälligt mildare väder, men lite mera snö.



Exakt när snön föll märkte jag aldrig, utan såg bara att
det blev mer och mer för varje gång jag tittade ut.

Det såg riktigt
bistert ut inne
på vår gård.






Någon busstur lockade inte
 
... inte biltur heller




Då var det skönt
att bulla upp med
täcke i soffan och
se alla tävlingar  
på TV.

Det är stor
underhållning med
Vinterstudion.

3 kommentarer:

  1. Det här var bara början, skulle det visa sig. Nu är det mycket snö i stan och vackert som i sagoland, särskilt när solen skiner.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig om det där att bulla upp i soffan. Idag på en ledig dag skall jag delvis bänka mig framför TV:n och kolla på Nobelfestligheter. Trevlig helg!/Kristina

    SvaraRadera
  3. Vi gjorde det igen. Soffan nöttes hårt den sista helgen före jul med massor av skidtävlingar på TV. Det var nästan så att man fick träningsvärk.

    SvaraRadera