Skymning

Skymning

3 april 2011

Lurad och besviken

Visst är allting för sent den här våren?

Enligt mig så borde det finnas små blommor här och där. Någon enstaka liten krokus eller scilla åtminstone. Men jag har då inte sett en enda hittills. Ungefär så här har det sett ut vid den här tiden förr om åren.


Dessutom skulle vi få sol den här helgen. Av det löftet blev inget. I stället regnar det.


Solen borde ha lyst, så att man blivit rent bländad av att titta på vita krokusar.
Jag ser varken sol eller krokusar någonstans. Jag känner mig verkligen lurad. 
 

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig. Jag känner mig också lurad på den sol vi blev lovad men som jag inte såg skymten av. Mulet, blåsigt, dimma och regn fick vi istället. Men här tinade det undan en hel del snö i alla fall.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Jag var väl otålig. Nu har krokusarna faktiskt tagit sig upp lite här och där. De behövde sol.

    SvaraRadera