Skymning

Skymning

12 oktober 2013

Balkong

Nu äntligen har jag fått ta min balkong i besittning! 

Byggnadsställningarna monterades ned så långt att det blev fri sikt ut.


Jag fick bråttom att torka golvet och hämta upp de gamla möblerna från förrådet. Visst behöver de oljas in, men det får dröja tills vidare. Gamla dynor och en udda trasmatta fick också duga inför den första sittningen.

Det är helmysigt att läsa tidning och fika i värmen bakom inglasningen. 

  
I förrådet hade jag ytterligare ett bord, som jag tog upp och placerade i den andra änden på balkongen. Av en lycklig slump råkar det vara i nästan samma färg, som vi har fått på fönsterbågarna.

Det här bordet får fungera som arbetsbord den närmaste tiden. Man kan stå där och plantera om krukväxter eller spika, skruva och dona med sånt som behöver repareras m m. 





Någon stor växt kan det inte bli fråga om nu inför vintern, men jag har i alla fall köpt några små Ljungplantor att pynta med.

Det kan bli något större, kanske en slingerväxt av något slag till våren.

1 kommentar:

  1. Men vad fint det blev. Nu blir ju balkongsäsongen mycket längre. Och ett jättefint arbetsbord!

    SvaraRadera