Skymning

Skymning

3 februari 2012

Frost

Nu räcker det! Vi har haft kallt länge nog nu. Termometern visar -13 grader och det är på tok för kallt. Visserligen är det mycket kallare på en massa andra ställen, men det hjälper inte. Jag fryser in i märgen.

Nu diskuterar vi om luften är fuktigare här eller om det är blåsten som förstärker känslan av kyla.

Hur det än förhåller sig med det, tar jag inte av vantarna och mixtrar med kameran nu. Det ser likadant ut i omgivningarna som det gjorde i fjol, fastän det inte kändes lika kallt då. Det här fotot tog jag förra vintern.


Solen lyser om dagarna, så inne i värmen gläds vi åt ljuset. Det har inte varit alltför vanligt med molnfri himmel över Göteborg tidigare i vinter. I morgon är det lördag och då vill jag bara kura i soffan och titta på skidtävlingar av olika slag. Hoppas det blir spännande längd-skidåkning och skidskytte.

1 kommentar:

  1. Ja har ni -13 så är det säkert kallare än när vi har -25. Det brukar inte vara nådigt vid kusterna.
    Inte går jag ut nåt i onödan nu precis det är ju så skönt att vara inne i stugvärmen. Och solen värmer gôtt genom fönstren också. :-)
    Min mor har bredband genom en kontakt i väggen och fick ett mycket snabbare bredband på det sättet. Hon trivs bra med det men hon har inte tagit nå tv eller telefon via det än. Hon trivs bra med det hon har. :-)Inte blir det nåt billigare för henne/dem heller då de har ett visst tv-utbud via hyran nu. Men de skulle visst till och ändra på det också så hon och far får väl ta sig en funderare över det.
    Jag hoppas ni får lite mildare så du kan vara ute och fippla med kameran.
    Kram.

    SvaraRadera