Skymning

Skymning

27 april 2012

Sommargarderob

Det blir ingen ny bikini den här sommaren. Det vore väl att utmana vädergudarna, så att vi bara får regn och rusk. Minnet från fjolårets sommar har inte helt förbleknat.



I stället har jag satsat på något värmande.
Det fick bli en lång sweatshirt med krage ända upp till hakan.

Riktigt så här bra mönsterpassning som på bilden fick jag inte, men man ska väl inte begära alltför mycket av en postorderfirma.


Jag fick den billigt.







Sedan gällde det att hitta rejäla trosor som når ända upp till midjan. Det är inte det enklaste.

Ska de vara i 100% bomull och hålla för tvätt i 60 grader, blir det ändå svårare. Men jag har faktiskt lyckats. Se här bara.
Jag slog till med en 4-pack!



Stövlarna jag köpte i fjol är i utmärkt skick fortfarande. Helst vill jag slippa använda dem, men man får vara realistisk. Lite regn då och då vill vi ha för frodig grönska och blommande rabatter.

Nu kan sommaren komma. Jag är rustad.

1 kommentar:

  1. Vilken tur att du köpte en varm tröja, för nu talar de om "ryssvärme" på tv:n. Men jag undrar jag...

    SvaraRadera