Skymning

Skymning

17 april 2012

Upprest

Skam den som ger sig 

Är det någon som kommer ihåg att Kaprifolens stöd rasade den här vintern? Det gamla trädet hade ruttnat nere vid marken, så hela paketet låg på gräsmattan.

Skulle jag kunna gräva en grop vid ett annat träd och flytta Kaprifolen? När jag undersökt hur det såg ut kring det andra trädet, började jag misströsta.
Det verkade alldeles för svårt.




I stället klippte jag av några hängande grenar på Kornellen, som växer bakom Kaprifolen, och reste upp hela paketet. Det var väldigt tungt, men gick till slut.

För säkerhets skull band jag en tjock kabel runt en stam på Kornellen och Kaprifolens nedre del. Nu är de förenade till ett fint buskage.

Det kommer att bli jättefint när blad och blommor slår ut. Där har jag en mysig vrå för mig själv med vackert insynsskydd.






Nedanför Kaprifolen har jag Sibirisk Scilla och en liten Blåsippa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar