Skymning

Skymning

13 april 2012

Vår i stan

Härom dagen gick jag en sväng i mitt bostadsområde för att se om det blivit någon fart på vårblommorna. Lökväxter är väl representerade. Dessa finns på norra sidan av ett hus.



Då borde det vara mycket mer i alla rabatter mot söder, men det var ingen stor skillnad. Några kvardröjande krokusar hittade jag och skott som tittade upp mellan torra blomstänglar från i fjol. Det kanske ska bli pioner.

I skuggan under träd och buskar finns massor av scilla.


Slutligen gjorde jag bekantskap med en buske som jag inte sett tidigare. De violetta blommorna lyster verkligen upp. Några enstaka Magnolia fann jag också. Där hade frosten fläckat blommorna i kanten. Det syns ju inte på långt håll, så de små träden gläder ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar