Skymning

Skymning

25 oktober 2012

Höstfint

Vilken skillnad!
På väg till landet minns jag frodig grönska och färgglada blommor. Framme i trädgården möts jag av kala träd och vissna blommor. Då känns hösten väldigt påtaglig.
Jämför själva.

Ett motiv i juli

Samma motiv i oktober


























Här studsade jag till direkt. Inte trodde jag att den plantan skulle vara helt utblommad.

Men egentligen står dessa svarta lämningar efter blommorna ganska effektfullt mot de helt vissna Dagliljornas blad. 














Sedan vände jag blicken mot dammen och kände ytterligare tröst. Nog är visset gräs och gulnade blad ganska vackra ändå. 

Det gäller liksom att se på allt med andra ögon.

Längst fram är det Funkior som vissnat och sjunkit ihop. Två prydnadsgräs håller ställ-ningarna ganska bra, men ser lite torra ut.
I rabatten blommar Kärleksörten fortfarande. Bakom den lyser Schersminbusken i gult.







Sedan jag hämtat mig efter chocken tog jag itu med att sätta några blomsterlökar, som jag kommit över billigt. Det vore ju roligt om jag får njuta av många färgglada tulpaner till våren, då jag hoppas vara ute på landet mycket tidigare än förr om åren. Tyvärr var det väldigt vått och geggigt efter allt regn, så förutsättningarna är inte bra. Tänk om lökarna ruttnar! Det är hur som helst inget jag kan påverka. Det är bara att vänta och hoppas på det bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar