Skymning

Skymning

17 december 2011

Det börjar lacka




Nu kan det inte vara många tomtenissar kvar i Norges adventskalender. Den har jag helt missat, men hinner se våra klappsnappare då och då. Den är riktigt bra så här långt . . .



Nu trängs ljus och stjärnor i alla fönster. På jobbet tänder vi ljus på borden till fikat.
Hemma törs jag inte tända några levande ljus. Tänk så illa det skulle kunna gå om Lill-rufsan sveper sin yviga svans över en ljuslåga!

Hon tar plats på köksbordet och finaste julduken.
Den har jag faktiskt varpat och vävt alldeles själv.
Lillan står för tindrandet.



3 kommentarer:

  1. Och tindrar det gör hon verkligen!

    SvaraRadera
  2. Det syns väl att katten är ganska långhårig? Därför får jag borsta av mina dukar med gammaldags hård nagelborste för att hålla rent och snyggt.

    SvaraRadera
  3. Ja det gäller att se upp om man har katt och tänder ljus.
    Vad fin din katt är. Bra att du är så rädd om henne. Klart att det finast du har ska ligga på den fina duken i köket. :-)
    Vår lille kattbusen har julgransplundring varje dag. Han kan bara inte låta bli julgranen och alla roliga saker som hänger i den. Det hjälper inte att jag sprutar vatten på honom då han plundrar... han är snart där igen.
    Gott nytt år!
    Kram.

    SvaraRadera