Skymning

Skymning

6 december 2011

Suck och klagan

Vilken arbetsam höst det har varit. Därför gjorde jag nog klokt i att ta en paus från bloggen. Man kan ju inte engagera sig fullt ut i allt.

På jobbet började en hel hop nyanställda i stort sett samtidigt. Det tog på. Strax därefter fick jag en präktig höstförkylning. Det förskonades jag ifrån i fjol, så det var väl dags igen. Märk-värdigt vad det tog tid att återfå krafterna. Jag var trött länge. Det är först nu det känns som om jag orkar med som vanligt. Inför spurten fram till jul, kan det förstås behövas.

Kattstackarn hade en släng av kräksjuka tidigare i höst. Att hon hostar upp hårbollar ibland, är jag van vid, men det här var nåt annat. Det var så synd om grynet då och hon tyckte att det var sååå pinsamt. Jag måste rycka ut direkt och torka bort det där otrevliga noga, innan hon kom till ro igen. Hoppas att hon får vara frisk i fortsättningen.

Ute har vi haft skitväder rent ut sagt. Som det har regnat! Vi haft hårda vindar om och om igen och lite orkanbyar därtill. Man får trösta sig med att vi sluppit kyla. Då blev det ingen snö däremot, så det är mörkt nästan jämt.

Försöker jag lysa upp någonting i omgivningen med en kamerablixt, så vad får man då se?


Annars har jag nog kommit en bit på väg med viss uppröjning. Jag tog tag i det här med abonnemang och kundförhållande till alla möjliga leverantörer. Nu är nog det mesta uppsagt och jag slipper en massa erbjudanden, som jag är måttligt intresserad av. Dessutom har jag sagt upp mitt dyra internetabonnemang och ska byta till ett av de alternativ som erbjuds via bostadsbolaget. Det ska bli spännande, dels att se om det klaffar med omkoppling av dator, telefon och allt, dels om det blir lite bättre fart på kommunikationen.

Visst ska ett och annat kunna bli bättre framöver. Novemberkaktusen slog ut när den skulle och jul-stjärnan är på plats. Några dagars ledighet kring jul och nyår brukar göra gott.

Sedan kan man tillåta sig att se fram emot en ny vår.

1 kommentar:

  1. Ja, du verkar haft en jobbig höst. Ta nu igen dig under julledigheten. Jag tycker också hösten varit mörk och tung, men nu vänder det snart.
    Kram

    SvaraRadera