Skymning

Skymning

31 mars 2012

Påsläpp

När jag var ute i kolonin för ungefär en vecka sedan mötte jag två (2) personer. De hade sålt sin stuga och höll på att flytta. Härom dagen mötte jag ingen alls, när jag var där. Snacka om folktomt. Idag däremot, var parkeringen fullbelagd och det kryllade av folk överallt.
Det var påsläpp av vattnet!


Naturligtvis bör man vara där och kontrollera, så att man inte fått någon läcka. Det är lätt hänt att ha glömt en kran öppen eller inte skruvat ihop ledningarna ordentligt. På hösten brukar jag skruva isär vattenledningen på lägsta punkt för att få ut varenda vattendroppe ur systemet, så att inget ska kunna frysa sönder under vintern. Då gäller det att ha monterat ihop den innan vattnet släpps på.

Det här är alltså en modern koloni med vatten indraget till stugorna. De allra flesta har wc och ett litet, men väl fungerande kök. Med en varmvattenberedare också, är det riktigt praktiskt.

Med vattnet börjar kolonilivet igen!


1 kommentar: