Skymning

Skymning

24 mars 2012

Tidig vår

Dags att ta nya tag

Den här våren har verkligen börjat bra. Soligt, varmt och skönt har det varit ett bra tag nu. Det är torrt också, inte sånt där slask som vi hade i fjol och flera andra vårar. Nu kan man börja rensa i rabatterna så att växterna får ljus och kan ta sig upp.

Sedan får jag nog möblera om lite på vissa ställen . . .





















Den gamla trädstam, som burit upp min Kaprifol, orkade inte längre. Den la sig raklång på gräsmattan i vintras. Nu gick det ganska bra att lirka undan många av Kaprifolens slingrande grenar, innan jag angrep trädstammen med såg. Den var hårdare än jag förväntat mig, så det blev lite av ett kraftprov. Sedan återstod "bara" att frakta iväg delarna till brännhögen.

Om jag orkar gräva upp rotklumpen med denna gigantiska Kaprifol, vill jag plantera den intill ett annat träd. Sedan återstår frågan om jag kan gräva en tillräckligt stor grop mellan alla rötter intill det trädet. Det ska bli intressant att se om det går.


Krokusar lyser i kapp med solen lite här och där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar