Skymning

Skymning

17 november 2012

Fasad utåt

Kommer jag att bli inklädd av byggnadsställningar på alla sidor nästa år?
Den frågan ställer jag mig, med tanke på att fasaden ut mot gatan också ska renoveras.

Nu ser det ut ungefär så här, när man blickar upp mot våra hus från gatan.



Bostadsrättsföreningen har särskilda planer för renovering av husens fasader mot gatan.

Nuvarande fasad utåt på
ett av husen vid gatan.
Till höger ses det planerade
utseendet på samma hus.
 


Det verkar bli väldigt ljust - kanske inte så smart med tanke på all smuts från gatan. Den tillhör inte de livligt trafikerade, men det går en busslinje med täta turer här. Som tur är ska visst "mitt" hus få en mellangrå färg, om jag förstått planen rätt.

Samma problem med smuts uppstår om det verkligen ska bli vita väggar inne på balkongerna. Dessutom kommer det vita att sticka i ögonen när solen ligger på. Den bästa åtgärden blir väl att klä några partier med spaljéer och odla snabbväxande slingerväxter.


(Bilderna är kopierade från "hitta.se" och Brf Masthuggets hemsida.)


2 kommentarer:

  1. Risken är väl att det blir byggställningar och presenningar till sommaren... men du har ju kolonin att fly till.

    SvaraRadera
  2. Om det nu verkligen blir till sommaren som planerat. Förseningar brukar snarare vara regel än undantag.

    SvaraRadera