Skymning

Skymning

15 november 2012

Fläckigt värre

Det ska bli stor uppfräschning i mitt bostadsområde. Håll med om att det kan behövas.
Två bilder som jag tog idag av byggnaderna på granngården.


Jag berättade lite om planeringen i fjol vår, då vi röstade på förslag till färgsättning.
(
http://elnaelvin.blogspot.se/2011/03/den-stora-fragan.html)
Kommunen har godkänt det vinnande förslaget, så nu gäller det att få in anbud på de olika arbetsmomenten. Först ut att kläs in av byggnadsställningar blir husen på min gård. Det är nog första gången någonsin som en renovering av något slag startar i den här änden av området. Normalt brukar vi få vänta till sist, eftersom "mitt" hus byggdes sist år 1971.


Under sommaren har de blivande färgerna målats upp, så vi kan se hur det ska bli på olika delar av husen.  

<-- Oxidgult under fönstren
på väggen mitt emot

Mörkt grå färg under
fönstren på gaveln -->



<-- Oxidgult och två grå nyanser på vissa delar

Bara ljust grått på en vägg som är synlig utåt -->



För att jag ska kunna gå tillbaka och se hur det såg ut före renoveringen, har jag fotat de två husen mitt emot varandra på "min" gård också.


Se så förfärligt fläckigt det är på det ena huset.
Det andra huset går väl an, men de rosa partierna passar verkligen inte in här.



Förhoppningen är att arbetet ska börja nästa sommar, men det återstår mycket planering. Det gäller att få tag på bra entreprenörer. Dessutom får inte växterna förstöras. Vår trädgårdsmästare kommer säkert att bevaka den delen. Det har han lovat.


2 kommentarer:

  1. Men vad spännande. Den gula färgen går ju väldigt bra ihop med de gråa. Hoppas du uppdaterar oss till sommaren!

    SvaraRadera
  2. Jag är jätteglad att just våran gård får denna kombination av oxidgult och grått. Vi är lovade information på gårdsmöten successivt, så uppföljning kommer.

    SvaraRadera