Skymning

Skymning

28 november 2010

Julbad

Ibland måste man komma till skott. Många håller säkert på med adventspynt idag. Jag tar bara fram ett par ljusstakar till första advent. Min novemberkaktus blommar redan fint och julkaktusen verkar ha små blomknoppar på gång. Det räcker bra just nu.

Sedan vi fått vinter kan det vara roligt att ta upp släktforskningen igen under mörka vinter-kvällar. Därför beställde jag ett abonnemang hos SVAR (Riksarkivets Svensk arkivinforma-tion) för att kunna läsa kyrkböcker m m via internet. Då måste skrivaren vara tip top också eftersom den kan behövas en hel del. Den fungerar bra, men tonern är nästan slut.

Som kund hos Inkjet får jag påminnelser ibland. Nu hade jag precis fått ett mail därifrån med lockande erbjudande om gratis spa-paket.
Det passar väl bra med lite lyx till julbadet?

Under hösten tänkte jag att det skulle vara skönt med en ny mysdress när man kommer in från kylan. Lidl hade annonserat om sådana inför torsdagen så jag skyndade dit efter jobbet. Det fanns faktiskt tre dressar kvar. Två hade flott, svart byxa och det passar tyvärr inte så bra ihop med kelsjuk katt. Den tredje var lyckligtvis grå, så den fick det bli. Nu sitter jag här och myser för fullt i den.

5 kommentarer:

  1. Låter härligt med både bad och mysdress. Jag saknar mitt badkar!

    SvaraRadera
  2. Det förstår jag verkligen Lena. När man känner sig frusen eller behöver koppla av ordentligt, går inget upp mot ett avslappnande varmt bad.

    SvaraRadera
  3. Jag plockar heller inte fram nåt mer än ljusstakar och stjärnor till advent. Resten får vänta.
    Spännande med släktforskning men inget jag har tagit tag i men en morbror till mig håller på för fullt. Jag får nog ta del av hans fynd kan jag tro. :-)
    Mysdress... såg i Ellos (tror jag det var) att de hade velourdressar. Yipee, tänkte jag, då jag gärna vill ha en sån. Men den enda färg de hade var röd och det är en färg jag helst inte använder. Vad var det för tyg i den du köpte?
    Ha det gôtt!

    SvaraRadera
  4. Hej Ninni! Be din morbror om något litet utdrag. Han kan behöva lite uppmuntran och för dig blir det säkert intressant.

    Mysdressen är i bomull med lite acryl. Håller med dig om att det är knas med bara röd färg. Tänk om man kunde få en grön mysdress!

    SvaraRadera
  5. Nu har paketet kommit! Det jag trodde var en väldoftande tvål, visade sig vara ett ljus. Då är frågan om det som ser ut som en bomb, kan vara tvålen. För övrigt är det flera tillbehör som man kan gnugga och skrapa med. Möjligen vågar jag testa dem på fötterna. Det kan bli en riktigt spännande badupplevelse med ljus på badkarskanten samtidigt som min svansprydda sambo försöker nosa på nymodigheterna också.

    SvaraRadera