Skymning

Skymning

5 maj 2011

Lillans paradis

Väderleksrapporten för helgen låter mycket lovande! Därför ska jag packa för en tur till kolonin igen. Min katt Lillan får naturligtvis följa med i sin fina transportbur.




Lillan bryr sig normalt inte alls om hur länge jag sover, men ute på landet väcker hon mig tidigt. Hon tar sig knappt tid att äta, innan hon propsar på att bli utsläppt.

Märkligt att jag hann få med henne på bild innan hon skuttade iväg...





Sedan går det undan över
den så kallade gräsmattan.

Någonstans i fjärran tycks det finnas mycket viktiga saker att göra. Det brukar bli en besiktning
i de närmaste grannarnas träd-gårdar till att börja med.



Mysigt är att vila lite.

Här fanns precis lagom plats mellan stenar och blommor. Lillan trampar inte på blommorna, utan tassar fint mellan de spirande plantorna.

Så här kan hon ligga länge, länge och betrakta fåglar, humlor, fjärilar och andra intressanta djur.




Men visst kan Lillan se lite tuff ut.

Här vässas klorna, som om hon ska ge sig ut på jakt. Jag kan avslöja att det är ren och skär bluff.

Möjligen kan Lillan nosa efter ett bi eller hoppa efter fjärilar, men det är sällan framgångsrikt. Fåglar har hon nästan gett upp hoppet om. Hon är i alla fall idog och uthållig, så det blir mycket nyttig motion.

Tänk, det trodde man väl inte om en perser som är innekatt under större delen av året.

2 kommentarer:

  1. O, vad Lillan ser ut att njuta! Ha en fin helg båda två!

    SvaraRadera
  2. Strax fick Lillan korn på möss. Den första lekte hon bara med. Den andra fick jag som present på hallmattan. Där fick jag för mina nedlåtande kommentarer om hennes jaktförmåga!

    SvaraRadera