Skymning

Skymning

2 maj 2011

Penséer m fl

Nu kan jag visa hur krukan med årets Penséer blev. Knallgula och varmt röda. Det är fint vid trappan som ett välkommen till sommarsäsongen. Något mer har jag inte satt i kruka än.


Den sibiriska Scillan blommar i knallblått på gräsmattan kring en död trädstam som kläs in av Kaprifol så småningom. Lungörten blommar i blått och rosa under äppelträdet.


Sedan måste man bara ta några kort på en del blommor som slår ut nu i början. Den gula Kabbelekan i dammen och fräscha Vitsippor visade jag i mitt förra inlägg.

Den här violetta tuvan fick jag av en granne härom året. Det måste väl vara en viva av något slag. Den har stått så här fin ett par veckor nu.


En och annan blomma sticker upp bland Bergenians kraftiga, gröna blad. Sedan tror jag att Gulltöreln är beredd att slå ut när som helst.

Det blev kallt på söndag kväll, så jag hoppas att den väntar lite. Det ska bli varmare igen till helgen säger meteorologerna.


Jag längtar redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar