Skymning

Skymning

1 december 2012

Ljusterapi

Nu gäller det att brassa på med allt man har i vintermörkret så att det blir lite ljusare.

Finaste adventsstjärnan ska alltid sitta i vardagsrummet. Med livet som insats klättrar jag upp och monterar den mellan de enorma fönstren och fyller ut med glitter över rutorna.



 

Bland kökets alla gardiner och blomkrukor ställer jag upp två adventsstakar.



Min äldsta adventsstake tycker jag allra bäst om och placerar i arbetsrummet.



Medan jag testar glödlampor och drar förlängningkablar tar Lillan plats framför datorn. Stolsitsen hålls i alla fall varm.



Ute hänger en liten krans på ytterdörren.


Egentligen hade jag tänkt hänga upp en ny krans, men kunde inte avstå från
de rara, små kottarna med den tafatta rosetten och klocka i mitten. 
Med den på plats, blir det advent på riktigt.


1 kommentar:

  1. Men vad fint du gjort, och det är väl de gamla sakerna som "gör" julkänslan. Och Lillan är väl allra finaste adventsprydnaden!

    SvaraRadera