Skymning

Skymning

6 oktober 2010

Träningsvärk

  Nu har jag haft träningsvärk i två dagar. Igår var det  
  speciellt ansträngande att gå i trappor. Det gjorde lite
  ont i knäna och kändes ansträngt över huvud taget i
  benen. Idag hade jag spänningar i de små, ytliga musk-
  lerna ganska högt upp på bröstet.

  Allt berodde på dansträningen i måndags. Först övade vi ett par grekiska ödanser med mycket gung i knäna för att det skulle se mjukt ut. Sedan tränade vi en väldigt vacker Hasapiko. Då försökte jag sträcka på mig och se spänstig ut, även när man skulle göra djupa nigningar och sträcka ut benen än hit, än dit. Efter paus blev det livligare danser från Bulgarien och då inriktade jag mig bara på att hänga med i alla turer och brydde mig inte om stilen. Så sent på kvällen är det mest svettigt och tröttheten känns av.

Nog är det ganska fantastiskt att man får träningsvärk av att dansa internationell folkdans. Det är så roligt med dessa danser, att jag tar i mer än jag skulle gjort i vilken annan motionsform som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar